Kigyossy Csilla tantárgyprogramjai
Origó általános középfokú nyelvvizsga felkészítő I.
SPANYOL
Oktató: Kigyóssy Csilla
A tananyag oktatási hetekre bontva:
- Kiejtés, hangsúlyozás
- Alap nyelvtan
- Bemutatkozás
- Család
- Foglalkozások
- Személyek leírása
- Házleírás (házbelső, lakásbelső)
- Időjárás
- Hétköznapi egyszerűbb szituációk
- Lakhatás
- Napirend elmesélése
- Közlekedés
- Bevásárlás kis boltban és szupermarketben
- Tanulmányok
Szakirodalom:
Nagy-Seres-Vela Spanyol nyelvkönyv I. Nemzeti Tankönyvkiadó. 1998. 263 oldal
követelmény: részvétel a tanórák 60%-án, 2 db ZH teljesítése, házi feladatok elkészítése
értékelés:
60% 2 db ZH
20% órai munka
20% házi feladat
ZH értékelés:
1-59% = 1
60-69% = 2
70-79% = 3
80-89% = 4
90-100% = 5
Origó általános középfokú nyelvvizsga felkészítő II.
SPANYOL
Oktató: Kigyóssy Csilla
A tananyag oktatási hetekre bontva:
- Bevásárlás - párbeszédek
- Spanyolország éghajlata, időjárás
- Szünidő
- Étkezés
- Egészséges étkezés
- Naplóírás
- Spanyol szokások, ünnepek
- Egy hét leírása
- Boltfajták, ehhez kapcsolódó szituációk
- Levélírás, email írás, elmesélés múltban
- Spanyol anyanyelvű országok - civilizáció
- Család, házasság, gyerekek, gyereknevelés
- Hírek
- Spanyol történelem
Szakirodalom:
Nagy-Seres-Vela Spanyol nyelvkönyv I. Nemzeti Tankönyvkiadó. 1998. 263 oldal
követelmény: részvétel a tanórák 60%-án, 2 db ZH teljesítése, házi feladatok elkészítése
értékelés:
60% 2 db ZH
20% órai munka
20% házi feladat
ZH értékelés:
1-59% = 1
60-69% = 2
70-79% = 3
80-89% = 4
90-100% = 5
Origó általános középfokú nyelvvizsga felkészítő I.
ANGOL
oktató: Kigyóssy Csilla
A tantárgy szerepe a szakképzés céljának megvalósításában:
A hallgatók felkészítése a középfokú szóbeli és írásbeli nyelvvizsgára.
A tantárgy témájának szakmai háttere, indokoltsága:
A kurzus célja, hogy a hallgató képes legyen
- bármilyen köznapi témáról véleményét kifejteni, párbeszédet folytatni
- szituációs feladatokban aktívan részt venni, a mindennapi élet szituációiban idegen nyelven hatékonyan kommunikálni: B2 szintnek megfelelően képes legyen:
- idegen nyelvű szöveget magyarul értelmezni és fordítani
- levelet írni adott szempontok figyelembevételével
A tananyag tartalma oktatási hetekre bontva:
- Az igeidők rendszere az angol nyelvben + család téma
- Felszólító mód, feltételes mód + bevásárlás téma
- Kijelentő mód és az összes igeideje – állítás + napi rutin témakör
- Kijelentő mód: kérdezés és tagadás az összes igeidőben + hétköznapi szituációk
- Kijelentő mód: kérdve tagadás + mondatok sorban az összes igeidőben – gyakorlás
- Gyakorlás – összes igeidő, vegyes mondatok + bevásárlás
- Nagy zh az igeidőkből (elsősorban mondatfordítás magyarról angolra)
- Feltételes mondatok + időjárás, éghajlat
- Függő beszéd + személyek és tájak, városok általános leírása
- Szenvedő szerkezet, műveltetés + tanulmányok, munkalehetőség
- Módbeli segédigék jelentése és használata minden igeidőben + sport, egészséges életmód
- A USE használata különböző szerkezetekben + mennyiségjelzők
- Farokkérdés + would rather és had better nyelvtani szerkezetek helyes és széleskörű használata + utazás, nyaralás, telelés
- Nagy zh az eddigi nyelvtani anyagokból
Kötelező irodalom:
Dohár Péter: Kis Angol Nyelvtan
ITK ORIGÓ Középfokú Vizsgaanyagok
követelmény: részvétel a tanórák 60%-án, 2 db ZH teljesítése, házi feladatok elkészítése
értékelés:
60% 2 db ZH
20% órai munka
20% házi feladat
ZH értékelés:
1-59% = 1
60-69% = 2
70-79% = 3
80-89% = 4
90-100% = 5
Origó általános középfokú nyelvvizsga felkészítő II.
ANGOL
oktató: Kigyóssy Csilla
A tantárgy szerepe a szakképzés céljának megvalósításában:
A hallgatók felkészítése a középfokú szóbeli és írásbeli nyelvvizsgára.
A tantárgy témájának szakmai háttere, indokoltsága:
A kurzus célja, hogy a hallgató képes legyen
- bármilyen köznapi témáról véleményét kifejteni, párbeszédet folytatni
- szituációs feladatokban aktívan részt venni, a mindennapi élet szituációiban idegen nyelven hatékonyan kommunikálni: B2 szintnek megfelelően képes legyen:
- idegen nyelvű szöveget magyarul értelmezni és fordítani
- levelet írni adott szempontok figyelembevételével
A tananyag tartalma oktatási hetekre bontva:
- Utazás repülőn, hajón, vonaton, autóbuszon, autóval. Előkészülete, dokumentumok
Hallásértés
- Tanulás-élethosszig tartó tanulás-lehetőségek és jövőkép
Nyelvtani teszt
- Egyetemisták, főiskolai hallgatók. Élet a campuson
Esszéírás
- Újság. Média. Tabloid, Broadsheet
Nyelvtani teszt
- Magyar és angol nemzeti ünnepek, családi ünnepek
Hallásértés
- Generációk együttélésének előnyei és hátrányai
Nyelvtani teszt
- Szórakozás, kikapcsolódási lehetőségek és szokások
Képleírás
- Szituációs párbeszéd - gyakorlás
A levélírás szabályai, formai és tartalmi követelményei.
- Lakóhely és környékének bemutatása. A lakás, ház, fekvése, helyiségek, berendezési tárgyak. Étkezés otthon, munkahelyen, étteremben. Meghívás elfogadása, elutasítása. Rendelés étteremben.
- Orvosi ellátás, betegségek, kórház. Vásárlás.
A levélírás gyakorlása.
- Sport: tömegsport, versenysport. Egészséges életmód. Kirándulás. Utazás tömegközlekedési eszközökkel, ill. taxival. Jegyváltás, jegykezelés.
Szövegértés.
- Budapest - London - Edinburgh. A fővárosok fekvése, nevezetességeik, közlekedésük. Az angol kultúra és történelem releváns elemei-
Hallásértés
- A magyar kultúra , történelem és szokások láttatás-
Hallásértés
- Levélírás, email írás, ismétlés
Kötelező irodalom:
Dohár Péter: Kis Angol Nyelvtan
ITK ORIGÓ Középfokú Vizsgaanyagok
követelmény: részvétel a tanórák 60%-án, 2 db ZH teljesítése, házi feladatok elkészítése
értékelés:
60% 2 db ZH
20% órai munka
20% házi feladat
ZH értékelés:
1-59% = 1
60-69% = 2
70-79% = 3
80-89% = 4
90-100% = 5
SZAKMAI IDEGEN NYELV I.
ANGOL
OKTATÓ: Kigyóssy Csilla
A tantárgy programja oktatási hetekre lebontva:
- Szakmák, foglalkozások, pályaorientáció + összes igeidő rövid áttekintése
- Cégek + kijelentő mód
- Vállalatok + feltételes mód
- Nagyszerű szakmai ötletek + felszólító mód
- Stressz, stresszkezelés + melléknévfokozás
- Továbbképzés + határozók képzése és fokozása
- Üzlet + kivételek - igeidők kijelentő mód
- Üzleti kommunikáció + szituációk gyakorlása
- Hivatalos levelezés + mondatfordítások az eddigi nyelvtani anyagokhoz
- Időbeosztás, tervezés + legfontosabb különbségek a British English és az AmE között
- Az eddigiek ismétlése, gyakorlás, szituációk az eddigi témákban + szenvedő szerkezet
- Üzleti kapcsolatok kiépítése + műveltető szerkezet
- Beszerzés + feltételes mondatok
- Nagy zh, gyakorlás, kisebb illetve kérdéses nyelvtani anyagok átbeszélése
Kötelező irodalom:
Dohár Péter: Kis Angol Nyelvtan
John Rogers: Market leader (Pre-Intermediate)
követelmény: részvétel a tanórák 60%-án, 2 db ZH teljesítése, házi feladatok elkészítése
értékelés:
60% 2 db ZH
20% órai munka
20% házi feladat
ZH értékelés:
1-59% = 1
60-69% = 2
70-79% = 3
80-89% = 4
90-100% = 5
SZAKMAI IDEGEN NYELV II.
ANGOL
OKTATÓ: Kigyóssy Csilla
A tantárgy programja oktatási hetekre lebontva:
- Üzleti kapcsolatok kiépítése + az összes igeidő átismétlése
- Marketing + gyakorlás – összes igeidő
- Tervezés, logisztika + függő beszéd
- Szakmai kommunikáció + módbeli segédigék
- Munkanélküliség + a USE szerkezeteinek elsajátítása
- Menedzselés + farokkérdés
- Finanszírozás + az eddigi nyelvtani anyagok gyakorlása
- Konfliktusok és kezelésük + a would rather és had better szerkezetek
- Az eddigi anyagok ismétlése + határozatlan számnevek
- Nagy zh + kisebb nyelvtani anyagok áttekintése
- Termékek + határozószavak képzése és fokozása
- Eladás + felkiáltás
- Kikapcsolódás, szórakozás, hatékonyság + Mit gondolsz, hol/ki/mikor…?
- Nagy zh, ismétlés – párbeszédek gyakorlása
Kötelező irodalom:
Dohár Péter: Kis Angol Nyelvtan
John Rogers: Market leader (Pre-intermediate)
követelmény: részvétel a tanórák 60%-án, 2 db ZH teljesítése, házi feladatok elkészítése
értékelés:
60% 2 db ZH
20% órai munka
20% házi feladat
ZH értékelés:
1-59% = 1
60-69% = 2
70-79% = 3
80-89% = 4
90-100% = 5